Als je weet hoe je iets doet, maak je echt impact

Als je te maken hebt met agressie en incidenten op de afdeling, heeft dat grote gevolgen voor je organisatie. Behandelprocessen stagneren, cliënten moeten overgeplaatst worden en teams raken overbelast. Ondertussen loopt het ziekteverzuim op en draait de afdeling verlies, door extra kosten, langere opnames en druk vanuit inspecties en financiers.

Wij zorgen voor een veilige omgeving via gekwalificeerde specialisten. Onze VZO'ers zijn professioneel opgeleid en getraind in agressiehantering, communicatietechnieken, de-escalatie, weerbaarheid en professioneel optreden. Naast dat ze volledig meedraaien op de afdeling betekent hun inbreng dat de zorg gewoon kan doorgaan, er minder escalaties zijn en dat er rust is op de afdeling. En daar profiteert iedereen van.

Zorg met aandacht

6 redenen waarom je met ons wil samenwerken

Onze VZO'ers zijn experts in de-escalatie en gewend om met crisissituaties om te gaan. Hierdoor blijft de kwaliteit van zorg in de woongroep of afdeling gewaarborgd en neemt het aantal incidenten af. Ook kunnen complexe cliënten worden opgenomen zonder dat het werk- of leefklimaat onder druk komt te staan. Opdrachtgevers waarderen onze toegevoegde waarde en ervaren dat hun medewerkers en cliënten zich veiliger voelen en teams het vertrouwen terugkrijgen.

We zijn gewend om cliënten met complex en impulsief gedrag te begeleiden en de veiligheid van cliënten en medewerkers te waarborgen. Onze inzet voorkomt uitplaatsingen en de kwaliteit van zorg blijft gehandhaafd. Door onze brede expertise is er ruimte om complexere casussen op te nemen, zonder dat dit nadelig is voor het leef- en werk klimaat van jullie medewerkers.

Wanneer je eigen teams vastlopen, nemen onze professionals tijdelijk over. Dit brengt rust, continuïteit en veiligheid terug op de werkvloer. Zo voorkom je uitgestelde of stagnerende behandelingen, zijn er minder escalaties en hoeven cliënten niet overgeplaatst te worden. Jullie medewerkers voelen zich veilig en gehoord – dat zie je terug in het dalende ziekteverzuim.

Wij helpen teams de druk te verlagen en brengen balans terug in de organisatie. Dit leidt tot een lager personeelsverloop, minder zieken en kostenbesparingen. Bovendien voelen medewerkers zich weer veilig en gewaardeerd en brengen ze meer energie en plezier mee naar het werk.

Onze VZO'ers zijn direct inzetbaar, flexibel op- en afschaalbaar, voor korte en langere periodes en voor acute situaties. Je profiteert van onze expertise en betaalt alleen voor begeleiding die echt nodig is.

Onze medewerkers zorgen niet alleen voor een veilige omgeving, ze draaien ook volledig mee op de afdeling. Ze kennen de cliënten en processen en voeren ook Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen en Huishoudelijke Dagelijkse Levensverrichtingen uit indien nodig. Daardoor voelen ze al snel als collega's. Zo creëer je een sterk multidisciplinair team, met de voordelen van expertise zonder de lasten van werving, scholing of beheer.

"De 1-op-1 benadering van de VZO'er creëerde een gevoel van persoonlijke aandacht en zorg. Voor ons was dat erg geruststellend. Hierdoor konden we de werkdruk op de afdeling in balans houden."

— Emmy Harinck-Tuk, teamleider Zorg

Onze diensten

Ad hoc inzet

Inzet dat per direct nodig is door bijvoorbeeld ziekte, uitval, acute opname of opschaling.

Uitzending

Wij verwerken open diensten in het maandrooster van onze medewerkers.

Detachering

Wij detacheren teams en individuele medewerkers en beheren de planning.

Calamiteitenservice

Korte, gerichte inzet van één of meerdere medewerkers. Denk aan EBK-bezoeken, slecht-nieuwsgesprekken, huisbezoeken en medische afspraken.

Trainingen

Wij geven incompany trainingen aan medewerkers op locatie. Denk aan fysieke en verbale agressiehantering, motiverende en de-escalerende gesprekstechnieken en assertiviteitstrainingen.

Zorgvervoer

Wij vervoeren cliënten en bewoners wanneer vervoer per ambulance niet noodzakelijk is.

Kennismaken of meer weten?

Ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact voor een kennismakingsgesprek.